duminică, 27 iulie 2014

Pe ce baze îți creezi proiectele?



Luna august sau Gustar, cum i se mai spune în tradiția noastră, ne îndeamnă să „gustăm” din dulceața vieții, frumosului, plăcerii și a veseliei. Îmi vin în minte, gândindu-mă la semnificația acestei luni, numeroasele hore de altădată în care fetele cu flori în cosițe chicoteau roșind la văzul mândrilor feciori, hore unde „jucau” deopotrivă tineri și vârstnici, bucurându-se de darul vieții și de șansa de a se veseli cu toții, împreună.
Tot aici, puteți admira și alte fotografii de odinioară.






Dacă bunicii și străbunicii noștri se bucurau și gustau viața în acele timpuri prin lucruri simple, noi, descendenții lor, suntem greu de mulțumit. Belșugul(ceea ce este de dorit în viața fiecăruia dintre noi) dorim să vină la „pachet” alături de lux și fast exagerat. Și iată cum pierdem din vedere belșugul… nu-i mai dăm importanță dacă nu este „îmbrăcat” în strălucirea din care se hrănește ego-ul nostru… ne prefacem că nu-l vedem lângă noi dar observăm negreșit „capra” sau „iarba” vecinului ca fiind mai frumoase și mai grase…
Acum să vedem unele din principalele evenimente astrologice ale lunii august:
-         Soarele, Mercur și Jupiter în Leu formează aspecte de cuadratură cu Marte și Saturn din Scorpion
-         Venus se va afla în Rac până la data de 12 august, dată la care va intra în Leu
-         Mercur intră în Fecioară în 16 august
-         Începând din 22 august și până la sfârșitul lunii august va avea loc conjuncția Marte – Saturn în semnul Scorpion
-         Soarele va intra în Fecioară în 23 august


 Am să descriu în linii mari aceste aspecte și am să punctez ceea ce consider de mare importanță, pentru noi toți, în această perioadă. Ceva mai detaliat, pentru fiecare zodie în parte, am să aduc în vedere în astrotarotul pentru luna august.
   Zodia vedetă în această perioadă este LEUL, având calitatea de semn FIX și  elementul FOC, ceea ce înseamnă CONTINUITATE și DEDICARE asupra dorinței de a capta atenția asupra EU-lui sau propriei persoane.
   Sau, toate acestea adaptate la această perioadă:
    „Eu vreau să-mi creez (Soare în Leu) șansa cu entuziasm (Jupiter în Leu) și am să mă fac cunoscut tuturor (Mercur în Leu)!”
   Elementele Foc și Apă vor predomina pe harta cerului în luna august. „Bătălia” se va da între semnele zodiacale Leu și Scorpion. Orgoliul și dorința noastră de a ieși în evidență cu orice preț ne-ar putea costa destul de scump dacă nu suntem suficient de prevăzători. La fel va sta și în cazul lipsei curajului de a acționa atunci când dispunem de mijloace sau în caz de teamă exagerată de eșec, teamă care ne poate ține pe loc, provocându-ne frustrări ce se pot revărsa în mod agresiv asupra celorlalți.
   Dacă Jupiter, Soarele și Mercur din Leu ne amplifică dorința de a ne manifesta propria noastră personalitate sub toate formele ei, doar pentru a ne potoli setea de a ieși în evidență, planetele din Scorpion, Marte și Saturn, ne atrag atenția asupra nevoii de autodisciplină și strategie bine pusă la punct, necesare pentru a împiedica un eventual dezechilibru între resursele și bazele noastre materiale, respectiv, emoționale. Scorpionul, prin natura sa susceptibilă, ne previne și intervine în mod hotărât, agresiv chiar, spunându-ne că orice se plătește, chiar și încrederea exagerată în forțele proprii dar și teama nefondată de a acționa, spunându-ne că nu suntem „buricul pământului” dar nici persoane lipsite de orice importanță, spunându-ne că trebuie să luăm în considerare și părerile celor din jurul nostru înainte de a da curs împlinirii (doar) dorințelor noastre dar nici să ne abandonăm cu totul acestor păreri… Este nevoie doar de a ne modela acțiunea (focul) cu ajutorul intuiției și a sensibilității (apa). Să lăsăm ca aceste două elemente să se întrepătrundă fără a se distruge unul pe celălalt… Este nevoie de multă muncă, așadar, la treabă!


Să privim cartea de tarot PAJUL DE MONEDE: tânărul din imagine își privește cu admirație propria valoare și se bazează doar pe ceea ce deține, nici pe mai mult dar nici pe mai puțin. Această monedă simbolizează resursele sale interioare pe care își poate clădi șansa, o apreciază la justa sa valoare ca în curând s-o folosească pentru ceea ce trebuie.
Așadar, Cerul ne înștiințează că fiecare dintre noi avem capacitățile noastre deosebite, avem valorile noastre care ne fac atât de speciali și atât de diferiți unul de celălalt și privim în mod divers viața. Nu trebuie decât să conștientizăm, fiecare în parte, propria noastră valoare la adevărata ei înălțime, mai mică sau mai mare. Să o privim cu bune și cu rele și să o acceptăm. Să o folosim ȘI spre binele celorlalți și Cerul ne va îndestula.
Pilda talanților din Biblie (Noul Testament, Matei capitolul 25) mi se pare foarte potrivită cu această conjunctură astrală. Dumnezeu ne-a dăruit un har (sau DAR, dacă vreți) fiecăruia, în funcție de puterea noastră de a-l folosi. Depinde de noi ce facem cu el și în ce scop îl folosim. Mai devreme sau mai târziu vom fi trași la răspundere pentru modul cum am folosit acest talant.
14. Atunci Imparatia cerurilor se va asemana cu un om care, cand era sa plece intr-o alta tara, a chemat pe robii sai si le-a incredintat avutia sa.
15. Unuia i-a dat cinci talanti, altuia doi, si altuia unul: fiecaruia dupa puterea lui; si a plecat.
16. Indata, cel ce primise cei cinci talanti s-a dus, i-a pus in negot si a castigat cu ei alti cinci talanti.
17. Tot asa, cel ce primise cei doi talanti a castigat si el alti doi cu ei.
18. Cel ce nu primise decat un talant s-a dus de a facut o groapa in pamant si a ascuns acolo banii stapanului sau.
19. Dupa multa vreme, stapanul robilor acelora s-a intors si le-a cerut socoteala.
20. Cel ce primise cei cinci talanti a venit, a adus alti cinci talanti si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat cinci talanti; iata ca am castigat cu ei alti cinci talanti."
21. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
22. Cel ce primise cei doi talanti a venit si el si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat doi talanti; iata ca am castigat cu ei alti doi talanti."
23. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
24. Cel ce nu primise decat un talant a venit si el si a zis: "Doamne, am stiut ca esti om aspru, care seceri de unde n-ai semanat si strangi de unde n-ai vanturat:
25. mi-a fost teama si m-am dus de ti-am ascuns talantul in pamant; iata-ti ce este al tau!"
26. Stapanul sau i-a raspuns: "Rob viclean si lenes! Ai stiut ca secer de unde n-am semanat si ca strang de unde n-am vanturat;
27. prin urmare se cadea ca tu sa-mi fi dat banii la zarafi si, la venirea mea, eu mi-as fi luat inapoi cu dobanda ce este al meu!
28. Luati-i, dar, talantul si dati-l celui ce are zece talanti.
29. Pentru ca celui ce are i se va da, si va avea de prisos; dar de la cel ce n-are se va lua si ce are!
30. Iar pe robul acela netrebnic, aruncati-l in intunericul de afara: acolo va fi plansul si scrasnirea dintilor."
http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/matei/25/
Mihaela M. Atomei




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu